Fundacja Instytut Myśli Europejskiej

KONTAKT Z NAMI:

Instytut Myśli Europejskiej
ul. Nowy Świat 33 lok. 13
00-029 Warszawa

e-mail: sekretariat@fime.pl

Prowadzący zajęcia

Wykłady w ramach pierwszej edycji Sustainable Leadership Academy poprowadzili:

 

Usamah Afifi – konsultant, wykładowca, trener biznesu i coach MLC. Absolwent Executive Management Studies London Business School, MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i Wydziału Lotniczego Politechniki Warszawskiej. Zajmował kierownicze stanowiska w Sybase, IBM, PricewaterhouseCoopers, Lockheed Martin, American Management Systems. Obecnie działa również jako strategiczny doradca dla kadry menedżerskiej klientów. Specjalista w zarządzaniu złożonymi projektami i dostarczaniu efektów biznesowych, począwszy od realizacji strategii, zarządzania zmianą i przebudowy procesu, do wdrożenia rozwiązań informatycznych i outsourcingu – w takich branżach, jak finanse, telekomunikacja, przemysł, handel i media. Mistrz NLP (Polski Instytut NLP, 2010). Jest członkiem Project Management Institute – posiada certyfikat PMP.

Daniel Bajer Partner Zarządzający w firmie doradczej DBG. Wśród klientów DBG znajdują się: Ambasada Brytyjska w Polsce, COBCOE (Council of British Chambers of Commerce across Europe), UK DIT (Department for International Trade), międzynarodowe i lokalne fundusze inwestycyjne. Członek Rady Nadzorczej ABC London Group, brytyjskiej spółki teleinformatycznej świadczącej usługi: body leasing, team leasing, software development i consulting dla sektora Big4, ubezpieczeń i bankowości. CEO w platformie Onlive.tv: rynek transmisji wideo, streamingu i zdalnych konsultacji, z zakończoną sukcesem (15 mln USD) kampanią finansowania. Doradca w ENKI, estońskim projekcie związanym z blockchain i szyfrowaniem. Wcześniejsze szerokie doświadczenie w dziedzinie doradztwa inwestycyjnego i ICT zdobywał jako Partner w wiedeńskim butiku finansowym BDP oraz prawnik specjalizujący się w prawie własności intelektualnej w międzynarodowej kancelarii prawnej Bird & Bird z siedzibą w Londynie. 

Marek Białek – ekspert od marketingu i mediów. Dyrektor handlowy w koncernach Passauer Neue Presse i Orkla Media. Jako dyrektor ds. rozwoju stworzył strategię działania i współtworzył sukces Mediatak-największego brokera mediowego w obszarze mediów drukowanych. Dyrektor sprzedaży w Grupie ZPR, a później prezesa, wiceprezes i członek zarządu w spółkach ZPR Media, Media Express, IDM Net. Współwłaściciel firmy konsultingowej BIG NAMES, specjalizującej się w tworzeniu strategii marki, strategii komunikacji, rebrandingu, kreowaniu nowych kanałów sprzedaży, PR, a także przygotowaniu firm do radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. www.bignames.pl Absolwent Wydziału Nauk Politycznych UG , oraz absolwent “Strategic Leadership Academy”- Harvard Business Review. Jest członkiem kilku Rad Nadzorczych w instytucjach finansowych i społecznych.

 

Max Bojarski – właściciel firmy Eduvolution. Doradca polityczny, twórca platformy zrzeszającej konsultantów politycznych z całej Polski. Były wiceprzewodniczący jednej z polskich partii politycznych, obecnie wiceprzewodniczący organizacji społeczno-politycznej. Członek kilku ciał doradczych na styku świata nauki i polityki. Absolwent wydziału cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie oraz podyplomowych studiów coachingu w Collegium Civitas. Posiada między innymi certyfikat mistrza NLP (Polski Instytut NLP).

Mariusz Borkowski  doktor medycyny po WUM, absolwent programu Leadership na Harvard Business School. Ukończył studia podyplomowe z zakresu marketingu oraz studia dot. komunikacji digital na SGH.  Współpracował z firmami Bioton, Adamed, Sanofi i TZF Polfa. W Parlamencie Europejskim był prelegentem na sesji poświęconej telemedycynie (2016). Pierwszy polski wykładowca na Kongresie EyeforPharma w Berlinie 2006. Współtwórca innowacyjnego rozwiązania – pierwszej certyfikowanej Przychodni Telemedycznej. Za swoją działalność trzykrotnie odznaczony przez Prezydentów Rzeczypospolitej Polskiej Krzyżami Zasługi  – brązowym, srebrnym i złotym.

 

Joanna Chotycka – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta, terapeuta środowiskowy. Od 2011 roku zawodowo związana z Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia  w Pruszkowie.  Specjalizuje się w pomocy osobom dorosłym z doświadczeniem psychozy, cierpiącym z powodu zaburzeń nastroju, osobowości, nerwicowych, czy kryzysów osobistych. Ukończone czteroletnie szkolenie z zakresu psychoterapii w Instytucie Analizy Grupowej „Rasztów” oraz szkolenie ze specjalizacji z psychologii klinicznej. 

Bartosz Dubiński – absolwent Centrum Europejskiego oraz Instytutu Rozwoju Regionalnego i Lokalnego UW; studiów podyplomowych SGH z zakresu zarządzania, a także ewaluacji projektów UE, posiadający dyplom Executive MBA Oxford Brookes University. Wieloletni współpracownik i koordynator projektów Polskiej Rady Ruchu Europejskiego, pracownik samorządowy w Biurze Funduszy Europejskich Urzędu m.st. Warszawy, odpowiedzialny za przygotowanie, realizację oraz rozliczanie projektów europejskich i strategicznych dokumentów rozwojowych. Ewaluator projektów, menedżer funduszu pożyczkowego JESSICA,  koordynator projektów badawczych UE z zakresu efektywności energetycznej. Prezes Zarządu Mazowieckiej Agencji Energetycznej Sp. z o.o.  

Monika Górska –właścicielka firmy COEDRO Coaching Edukacja Rozwój. Leadership coach z akredytacją Professional Certified Coach International Coach Federation, konsultant, interim menedżer. Przez 15 lat pełniła funkcje menedżerskie w bankowości, a od 2011 roku współpracuje z biznesem wspierając kadrę kierowniczą w rozwoju kompetencji liderskich, dobrej komunikacji i motywującego zarządzania. Organizatorka pierwszej konferencji Izby Coachingu „Profesjonalny Coaching dla Biznesu” i prelegentka. Liderka edukacyjnego projektu „Motywuj.Wspieraj.Wzmacniaj.” realizowanego we współpracy z fundacją polską i norweską.

 

Teresa Grabowska – menedżer z ponad 30-letnim doświadczeniem zawodowym, w tym 20-letnim stażem na wysokich stanowiskach kierowniczych w instytucjach finansowych (banki i firmy ubezpieczeniowe). Od 1998 do 2010 członek zarządów firm ubezpieczeniowych. W okresie 2017-2019 prezes zorganizowanej od podstaw spółki, która zrealizowała kilkanaście projektów doradczych w zakresie wdrażania nowych przepisów o ochronie danych osobowych. Aktualnie niezależny ekspert, właściciel firmy TG-Doradztwo i Zarządzanie działającej na rynku usług od 2007 roku, wyspecjalizowanej w doradztwie dla zakładów ubezpieczeń i firm IT oraz świadczącej usługi dla podmiotów rynkowych w zakresie wdrażania przepisów RODO i ustaw krajowych. Równolegle współpracuje z wyższą uczelnią, prowadzi wykłady i kursy oraz publikuje artykuły w prasie branżowej.

 

Piotr Juszkiewicz – adwokat i radca prawny. Ukończył wydział Prawa i Administracji Uniwerstetu warszawskiego. Pracuje zawodowo od 1990 roku. Współwłaściciel kancelarii Juszkiewicz Personallawyers. Studiował na Wydziale Filozofii Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. 

Waldemar Malicki – jeden z najbardziej wszechstronnych pianistów polskich – solista, kameralista, improwizator. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku, a następnie doskonalił swe umiejętności w Wiedniu. Koncertuje w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Rosji i Japonii. Nagrał ponad 40 płyt, z których trzy z utworami Wieniawskiego, Paderewskiego i Bacha otrzymały w latach 1997, 2000 i 2003 nagrody polskiego przemysłu fonograficznego „Fryderyk”. Artysta prowadzi kursy i seminaria muzyczne w Skandynawii, obu Amerykach i Japonii.  Waldemar Malicki był prezesem-założycielem Towarzystwa im. I.J.Paderewskiego. Jest dyrektorem artystycznym Festiwalu Wirtuozerii i Żartu Muzycznego „Fun and Classic” w Nowym Sączu oraz współautorem i wykonawcą projektu ”Filharmonia Dowcipu” realizowanych dla TVP. Laureat Telekamery 2009 , Wiktora 2011 oraz nagrody TVP „Artysta bez granic” 2016.

Piotr Piesiewicz – Prawnik, adwokat w kancelarii Pruchniewicz Staniszewski i Wspólnicy. Specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego, prawa Internetu, prawa własności przemysłowej i prawa prasowego. Ma doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych i postępowań egzekucyjnych. Doradza w zakresie prawa przedsiębiorcom działającym w branży reklamowej i sektorze nowoczesnych technologii. Zajmuje się także obsługą prawną fundacji, stowarzyszeń, organizacji pożytku publicznego. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu prawa mediów, prawa reklamy, prawnej ochrony informacji oraz prawa autorskiego ze szczególnym uwzględnieniem praw autorskich do utworów audiowizualnych.

Karol Sikora – CEO w Neosinga – grupie firm z branży deweloperskiej i budowlanej w Kambodży. Dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej University of Wollongong w Dubaju. Pracował i mieszkał w 7 państwach w Europy i Azji. Autor ponad 50 artykułów naukowych w dziedzinie zrównoważonych materiałów budowlanych. Reprezentował Irlandię w grupie ekspertów Unii Europejskiej związanych z inżynierią drewna, ponadto był członkiem Komitetu Konsultacyjnego ds. Standardów Drewna w Irlandii. W 2019 roku, za istotny wkład w rozwój dziedziny budownictwa otrzymał najwyższy stopień – Fellowship w Institution of Civil Engineers, jako jeden z najmłodszych inżynierów w ponad 200-letniej historii tej organizacji.

 

Radomir Sobczak – absolwent Uniwersytetu Gdańskiego ze specjalizacją finanse. Posiada uprawnienia do pełnienia funkcji Członka Rad Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Coroczny uczestnik kursów organizowanych przez Berkeley University oraz Boston University. Doświadczony coach – Członek Stowarzyszenia Coachingu Biznesowego. Współtwórca europejskiego program „Ariadne” dedykowanemu tworzeniu baz danych w przemyśle.  Od 2006 roku wykorzystuje doświadczenia zawodowe w zakresie przywództwa oraz sprzedaży, prowadząc programy doradcze oraz rozwojowe w Wielkiej Brytanii i w Polsce. Autor wielu udanych restrukturyzacji polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, w tym: „Brodacz” S.A., Bysewo Kolor, Balex Metal, Dellmeco, S.S.GlobalDubai, Toyota Manufacturing UK, Bertelsmann Media , HogartPayroll Processing , T.U. Allianz Polska, Grupa Montana. Ostatnio związany z klubem Extraklasy Arka Gdynia SSA, gdzie pełnił funkcję prezesa zarządu. Obecnie jako commercial director powraca z marką Alpinus na rynek polski i rynki zagraniczne. 

Dominik Stachowiak – partner w af.agency i założyciel Riverwood.pl. Współtwórca serwisów mobideal.pl i kulinarni.tvn.pl. Ekspert w obszarze komunikacji i marketingu. Doświadczenie zawodowe budował pracując w międzynarodowych agencjach public relations oraz dużych korporacjach produkcyjnych. Specjalizuje się w branżach FMCG, automotive oraz pharma. Absolwent Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM o specjalizacji marketing polityczny.

Anna Szkołut –  architektka i projektantka wnętrz z piętnastoletnim doświadczeniem w branży. Specjalizuje się w projektowaniu wnętrz biofilicznych, a także w projektowaniu dużych obiektów przemysłowych, handlowych, biurowych, mieszkalnych, sportowych i edukacyjnych oraz energooszczędnych domów jednorodzinnych i rezydencji.  Prowadzi wykłady na Politechnice Poznańskiej dla Wydziału Architektury i Studium Podyplomowego Planowania Przestrzennego w zakresie projektowania urbanistycznego, zieleni miejskiej i Biophilic Design oraz dla kierunków przyrodniczych UAM w Poznaniu w ramach wprowadzenia do biogospodarki. 

Dawid Zieliński – założyciel i prezes Columbus Energy – największej polskiej firmy w sektorze nowoczesnej energetyki i OZE. Absolwent elektrotechniki na AGH w Krakowie, uzyskał też dyplom MBA na Politechnice Krakowskiej. Doświadczenie menedżerskie zdobywał pracując m.in. dla Heidelberg Technology Centre w Heidelbergu, Air BP w Londynie, czy MARS Polska. Ceniony ekspert w branży nowoczesnej energetyki, członek Rady Programowej OZE Power, zwycięzca prestiżowego konkursu EY Przedsiębiorca Roku 2020 w kategorii Nowe Technologie/Innowacyjność, laureat Godła „Teraz Polska”, znalazł się na liście 200 osób, które kreują polską gospodarkę (wg rankingu RMF FM, Money.pl i 300Gospodarka). 

Zgłoś pomysł